torsdag 27. november 2014

En slags adventskalender

Det er snart 1. Desember, og det betyr at adventskalenderne må frem. Her i huset har vi hver vår sjokoladekalender i år, mannen min og jeg (men de gjemmer vi litt bort, siden de ikke er så pene å se på). I tillegg har vi denne kalenderen, som min svigerinne har skrevet om, og laget til oss.

I fjor hadde vi pakkekalender, men det blir det ikke i år. Men jeg har fått en idé. Jeg følger denne bloggen, og i år har de en Mysteriehekling. De kaller denne Järbogranen. De kommer med en oppskrift på pynt til treet hver uke, i 7 uker. 4 oppskrifter har kommet til nå, men oppskrift nr 4 kom idag, så den har jeg ikke fått laget enda.

Vår kalender i år blir et lite bordjuletre, og vi henger på en pynt hver dag :-) (Har jukset litt, og hengt opp pynten jeg til nå har laget, for bildets skyld :-) )

I tillegg skal vi også henge opp hjertene i vinduet, så her blir det skikkelig julevindu i stua i år :-)


Oppskrift nr 1, julekuler, lagde jeg 4 stk av.


Oppskrift nr 2, julegris, lagde jeg en av.


Oppskrift nr 3, julestrømper, lagde jeg 3 av.


Spent på fortsettelsen i mysterieheklingen :-) 



- Juletreet er kjøpt på Clas Ohlson for 70 kr
- Jeg kjøpte også LED-lysslynge med 20 lys på Søstrene Grene for 24 kr.
- Garnet jeg har brukt på julekulene og julestrømpene er Cotton Soft fra Järbo. Fåes på Panduro for 29 kr per nøste. 
- Julekulene og grisen er fylt med fyllvatt kjøpt på Panduro, men garnrester, bomull eller lignende kan vel også fint brukes.
- Julegrisen er laget i rosa garn fra Søstrene Grene, og detaljene er laget i Nova fra Järbo.
- På julekulene er det glittergarn. Da brukte jeg noe jeg hadde liggende, i gull.






1 kommentar:

  1. Spennende, tror jeg må ta en titt på den bloggenkalenderen

    SvarSlett