lørdag 30. mars 2013

Skjerf strikket med hendene

For en liten stund siden lærte jeg en morsom måte å strikke på av svigerinna mi. Hun strikker skjerf med hendene. Jeg føler at strikking ikke er noe jeg mestrer (kun quick knit), men dette måtte testes. Veldig enkelt å få til, og det gikk utrolig fort.
Svigerinna mi har laget en steg for steg i hvordan strikke skjerf med hendene. Her er link.

På første skjerfet jeg lagde brukte jeg Molly akrylgarn fra Panduro, dobbelt garn. Men dette er rekt opp igjen.
En dag jeg var i byen kom jeg over et garn fra Viking: Ask. Dette var veldig tjukt, og helt perfekt for skjerf :) (Det var laget spesielt for skjerflaging) Garnet kostet ganske mye, men var på halv pris, så da kjøpte jeg 3 nøster :) To av de er her, det tredje har jeg brukt :)


Et nøste holdt til 2 skjerf, eller halser. Jeg sydde de sammen. Så en har mamma fått, og den andre bruker jeg.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar