onsdag 23. april 2014

Jeg har prøvd å gimpe.

Jeg har tenkt lenge at dette er noe jeg vil prøve. Da jeg var liten, for ca 20 år siden, lenge før jeg lærte å hekle, så ville min oldemor lære meg gimping. Hun viste meg, og jeg prøvde litt, men det ble med det.
Jeg fikk et sjal hun har gimpet, og det har jeg tatt godt vare på.



Jeg har lånt noen gimpenåler for å prøve å få det til, og igår tok jeg de fram og prøvde. Dette er mitt forsøk. Bare en liten prøvelapp. Jeg lagde to remser bare for å prøve.



Jeg fikk god hjelp ved å bruke Youtube. Her er link til den første youtubevideoen jeg brukte. Enkel video å følge. Jeg brukte bare hennes videoer :-)

Gimping er gøy :-) Nå skal jeg få kjøpt meg en gimpenål og nye heklenåler i stål, og så blir det å lage sjal :-) Gleder meg :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar