lørdag 28. februar 2015

Rita the Rabbit


For en stund siden kom jeg over denne dukka i en heklegruppe på facebook. Jeg falt helt for den, og bestemte meg for at en sånn må jeg lage. Jeg fant mønster, men hadde masse andre prosjekter, så det gikk litt i glemmeboka. Men nå har jeg endelig laget en, og nummer 2 er nesten ferdig. 

Dukka heter Rita the Rabbit, og er en av mange Lalylala-dukker. Her er link til Lalylalas hjemmeside. 
Mønster får man kjøpt på Ravelry og Etsy.
Rita er et gratismønster, men du må ha oppskriften til en av de andre dukkene. Jeg kjøpte Bina the bear, og brukte den. 





Min Rita er laget i Sandnesgarn Mandarin Petit, og ble ca 28 cm høy.

Jeg har laget en norsk Facebookside til Lalylala . Der kan man dele bilder av Lalylalaene man lager. Her er link til gruppa :-)
Det finnes også andre grupper på facebook. Disse dukkene er veldig populære :-)

3 kommentarer: