onsdag 8. januar 2014

Jeg har prøvd meg på hakking :-)

En liten stund før jul fikk jeg lyst til å prøve hakking. Har kommet over endel hakking etterhvert, og syns det virket gøy. Jeg gikk til innkjøp av hakkenål.
Første prosjekt ble en kjøkkenklut. Så lagde jeg et håndkle og en kjøkkenklut til. Klutene har jeg heklet en kant rundt.


Hakking er veldig gøy. Jeg begynte å legge ut bilder på instagram, og via en tag kom jeg over et sjal som jeg syns var veldig fint. Det ville jeg lage. Jeg fant mønster på ravelry, fikk tak i garn og riktig hakkenål, og satte igang. Jeg hadde ikke vært borti akkurat denne formen for hakking, så her ble youtube fint å ha :-) Sjalet ble ferdig til jul, og ble en julegave til min mamma.

Sjalet heter wingspan, og garnet jeg har brukt er et Kauni garn.



Det er jeg som er "modell". 
Fikk tak i en sjalnål som passet perfekt til, og mamma ble veldig glad for sjalet :-)


4 kommentarer:

  1. Gøy med nye ting. Har ikke prøvd hakking før, men har lyst til å prøve. Sjalet ditt ble kjempe fint. :)

    SvarSlett
  2. Takk :-) Syns ikke det var så veldig vanskelig å hakke. Men har heklet i mange år da. Det eneste er at det er litt tungt for håndleddene. Men kjempegøy :-)

    SvarSlett
  3. Så fine ting du har laget. Jeg har ikke prøvd meg på hakking, men det hadde vært morsomt å prøve. Jeg har heklet en del, så det likner jo litt. Ha en kjempefin helg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) Ja, ligner litt på hekling, og er veldig gøy. Med hjelp av youtube er det ikke vanskelig å få til :-)

      Slett